FANDOM

1636930-manfred trenz

Manfred Trenz (ur. 29 listopada 1965 w Saarbrücken) – niemiecki projektant gier komputerowych, grafik,

1

informatyk i przedsiębiorca. Współtwórca takich gier na Commodore 64 jak: The Great Giana SistersKatakisTurrican, czy portu R-type.

Manfred Trenz ukończył szkołę średnią w mieście swojego urodzenia. Pracę zawodową rozpoczął jako kreślarz. W 1987 roku został zatrudniony w niemieckiej firmie z Düsseldorfu tworzącej oprogramowanie – Rainbow Arts[1], po tym jak zdobył trzecią nagrodę w konkursie grafiki komputerowej[2]. Już od 1981 przejawiał zainteresowanie grami komputerowymi skupiając się na grach arcade z dużą ilością akcji. Jego pierwszym poważnym projektem było stworzenie grafiki do wydanej w 1987 gry The Great Giana Sisters będącej klonem Super Mario Bros. na platformę Commodore 64[1]. Gra ta była przedmiotem kontrowersji ze względu na potencjalne łamanie praw autorskich, jednak do procesu ze strony Nintendo nigdy nie doszło[3]. Podobne kontrowersje dotyczyły pierwszej samodzielnej stworzonej gry – Katakis wydanej w 1987, która przypominała konwersję dokonaną na zlecenie Electric Dreams hitu R-type z automatów na Commodore 64, w której uczestniczył również Trenz. Port gry powstał w zaledwie 6 tygodni.

W kolejnych latach Manfred Trenz stworzył gry Turrican (1990, pierwotnie na Commodore 64), a także Turrican II: The Final Fight (1991, Commodore 64 i Amiga), które okazały się dużym sukcesem i zostały bardzo przychylnie przyjęte przez recenzentów[1][4]. Ostatnią grą stworzoną na Commodore 64 był Enforcer (1992). Następnie stworzył Super Turricana (1992) na platformęNintendo Entertainment System, a także Rendering Ranger: R2 (1995) na Super Nintendo Entertainment System. Od tego czasu brał udział sporadycznie w produkcji różnych gier komputerowych jako grafik lub programista m.in. Special Forces: Nemesis Strike na platformę PlayStation 2 oraz Micro Machines V3 na Game Boy Color. W 2004 roku założył swoją własną firmę pod nazwą „Denaris Entertainment Software”[5].

W swojej twórczości graficznej Manfred Trenz inspirował się takimi artystami jak: Boris Vallejo, Rodney Matthews, czy Michael Whelan. Natomiast pomysły na nazwy swoich gier, jak Katakis, czyTurrican, znajdował przeszukując nazwiska w książce telefonicznej[2].

Więcej z Fandomu

Losowa wiki