FANDOM

Contra poster.jpg

Okładka pudełka od gry Contra

Gra zręcznościowa wyprodukowana i wprowadzona do sprzedaży przez Konami. Oryginalnie była grą dostępną w salonach gier wideo 20 lutego 1987 roku. Wersja do użytku domowego została opublikowana dla NES w 1988.

FabułaEdytuj

Podczas gry kontroluje się jednego z dwóch uzbrojonych komandosów: Billa "Mad Dog" Rizera i/lub Lance'a "Scorpion" Beana. Zostali oni wysłani na misję usunięcia grupy terrorystów nazywanej "Organizacja Czerwonego Sokoła". Terroriści planują przejąć kontrolę nad światem. Szczegóły fabuły gry różnią się w zależności od pochodzenia egzemplarza. W wersji japońskiej fabuła gry osadzona jest na fikcyjnym archipelagu Galuga niedaleko Nowej Zelandii, w futurystycznym roku 2633. Natomiast w wersji amerykańskiej na NESa bierzemy udział w nienazwanej wyspie na południu Ameryki Północnej. W wersji amerykańskiej została również zmieniona tożsamość organizacji "Czerwonego Sokoła" z organizacji terrorystycznej na grupę obcych z kosmosu.

CiekawostkiEdytuj

Film (dwu-częściowy) o zakończeniu gry bez straty życiaEdytuj

Contra (NES) - Part 1 of 207:10

Contra (NES) - Part 1 of 2

Contra (NES) - Part 2 of 208:50

Contra (NES) - Part 2 of 2

Obecnie, żeby zagrać w jedną z wersji gry Contra na emulatorze Gameboy'a wystarczy przeglądarka z obsługą JavaScript. Gra ta jak i wiele innych znajduje się bowiem na tej stronie.

GaleriaEdytuj

Mapy wszystkich poziomów gryEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki